« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Uključivanje i raznolikost
Erasmus+ i Europske snage solidarnosti osobama s manje mogućnosti nude dodatnu financijsku potporu kako bi sudjelovali na projektima.
Osobe s manje mogućnosti su osobe kojima je potrebna dodatna podrška zbog toga što su u nepovoljnom položaju u odnosu na druge (siromaštvo, izoliranost mjesta u kojem žive, intelektualne sposobnosti, odrastanje bez roditelja, zdravstveni problemi i sl.).
Jedna je od glavnih vrijednosti Europske unije da svaka osoba ima pravo na kvalitetno i uključivo obrazovanje, osposobljavanje i cjeloživotno učenje kako bi održala i stekla vještine pomoću kojih može u potpunosti sudjelovati u društvu i tržištu rada.
Da bi to postigli, programi Erasmus+ i Europske snage solidarnosti nude razne mehanizme i financijsku potporu za jednako i aktivno uključivanje sudionika s manje mogućnosti. Primjerice, osobe s invaliditetom mogu dobiti plaćenog asistenta tijekom putovanja i boravka na projektu.
U fokusu oba programa su i organizacije koje provode uključive projekte (bave se uključivim temama i/ili uključuju osobe s manje mogućnosti).
Prijaviteljima projekata i korisnicima oba programa nudimo podršku u uključivanju osoba s manje mogućnosti u projekte, a osobama s manje mogućnosti nastojimo olakšati sudjelovanje u aktivnostima. Godišnje održavamo radionice za prijavitelje projekata, Sajam uključivih projekata, promoviramo primjere uspješnih uključivih projekata te širimo informacije i podižemo svijest o tom prioritetu.
KAKO UKLJUČIVATI ISKLJUČENE SKUPINE?
Iskustva OŠ Ludina
Kako se process uključivanja odvijao u projektima OŠ Ludina možete vidjeti u izložbenom dijelu u holu škole, do kraja ove školske godine.
Posebno se može izdvojiti:
KOJE SU KATEGORIJE KOD KOJIH DOLAZI DO ISKLJUČENOSTI?
(Izvor: Smjernice za provedbu strategije za uključivanje i raznolikost u sklopu programa Erasmus+ i Europske snage solidarnosti)
b) Prepreke dostupnosti i informiranju Prethodno iskustvo pomaže u prepoznavanju glavnih prepreka koje mogu spriječiti osobe s manje mogućnosti da sudjeluju u programima.
Popis takvih potencijalnih prepreka, naveden u nastavku, nije iscrpan i njime se želi pružiti kontekst za poduzimanje mjera s ciljem povećanja dostupnosti i informiranja osoba s manje mogućnosti. Te prepreke mogu otežati njihovo sudjelovanje kao samostalni čimbenik ili zajedno s ostalim čimbenicima.
Primjeri dobre prakse
Moje Erasmus+ iskustvo: Antonio Vicković, mlada osoba oštećenog vida
„Da nije bilo Erasmusa, vjerojatno ne bih bio toliko otvoren i opušten. Vjerojatno se ne bih toliko družio s prijateljima. Ne bih stekao socijalne vještine, ali i neke vrijedne digitalne vještine“, kaže Antonio Vicković.
2014. godine, tada 22-godišnji Antonio otišao je na svoju prvu razmjenu mladih u Rigu, u Latviji. Iako je dugo dvojio prijaviti se na projekt iz raznih strahova poput toga kako izaći iz svoje sigurne zone i sam krenuti na putovanje među nepoznate ljude, Antonio se ipak odvažio i sudjelovao na desetodnevnoj razmjeni. Pobijedio je, kaže, vlastiti strah i otkrio da može mnogo više nego što je mislio, a potom svake godine sudjelovao na novoj razmjeni, svaki put u drugoj zemlji!
Posebno ističe razmjenu mladih „Mobilnost, edukacija, komunikacija”, održanu 2018. godine u Zadru, u kojoj je sudjelovalo više od 50 mladih osoba s oštećenim vidom iz čak 17 zemalja. Zahvaljujući aktivnom sudjelovanju, Antonio je napredovao od sudionika do voditelja hrvatske grupe mladih.
Njegov primjer najbolje ilustrira koliko su takvi projekti vrijedan doprinos kvaliteti života mladih osoba s manje mogućnosti te kako mogu pozitivno utjecati na njihovo uključivanje u društvo.
Kazalištem protiv predrasuda i diskriminacije
Kako bi s pomoću edukativnog teatra poboljšala zapošljavanje osoba s manje mogućnosti, Udruga za prevenciju stigmatizacije i edukaciju teatrom UPSET u suradnji sa sedam međunarodnih partnera iz šest europskih država pokrenula je strateško partnerstvo pod nazivom „Edukativni teatar kao mjesto podizanja inkluzije i zapošljivosti osoba sa smanjenim mogućnostima – Educathe+”. Zajedničkim su snagama, razmjenjujući iskustva i sudjelujući na međunarodnim radionicama temeljenim na dramsko-akcijskom modelu, istraživali prepreke na koje osobe s manje mogućnosti nailaze na tržištu rada i u društvenom životu. Svako istraživanje završilo je javnim nastupom kojim su sudionici upozorili na istraženi problem i predstavili pozitivne akcije kojima bi se taj problem mogao riješiti.
Uključivanje je jedna od prioritetnih mjera Srednje škole Stjepana Sulimanca
„2021. godine preko 50% učenika koji su sudjelovali na mobilnosti su bili sudionici s manje mogućnosti, odnosno učenici u nepovoljnijem položaju u odnosu na svoje europske vršnjake. Koncem rujna na mobilnosti u Portugalu u našem timu je bila i jedna slijepa učenica koja je uspješno i sa svim pohvalama odradila svoju praksu u tvrtki koja se bavi upravo inkluzijom mladih. Rekla nam je da je otkrila da može postići puno više nego što je mislila“, otkrio nam je Josip Ivoš, ravnatelj najmlađe škole u Republici Hrvatskoj, Srednje škole Stjepana Sulimanca u Pitomači.