« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Što je to jedan metar kubni? Koliko litara vode stane u jedan metar kubni? Što su to prostorne i plošne dijagonale? Što je visina piramide?
Puno je to matematičkih pitanja koja traže odgovore. Odgovori su naizgled jednostavni, ali često ostanu samo izrečeni i lako se zaborave. Svi ti pojmovi se kroz crtež malo bolje vide i zapamte. Ali bilo bi dobro imati metar kubni, piramidu ili kvadar u koji učenik može ući, vidjeti i osjetiti ga kako bi mu to ostalo trajno u sjećanju.
Zbog toga je nekolicina učenika OŠ Ludina iz 8. razreda i učenika iz izvannastavne skupine mali modelari uz učitelje Darka Brnadu (tehnička kultura) i Damira Belavića (matematika) krenula početkom lipnja u izradu geometrijskih tijela.
Moramo napomenuti da je od velike pomoći bio i naš domar Josip Pirša koji nam je ustupio svoj alat na korištenje i pomogao nekim savjetima iz svog bogatog radnog iskustva.
Cilj je bio izraditi razna geometrijska tijela od drveta te ih postaviti u dvorištu škole i tako olakšati razumijevanje gradiva geometrije povezujući znanje matematike sa znanjem tehničke kulture.
Učenici su dobili potreban materijal, podijelili se u skupine te krenuli u izradu geometrijskih tijela. Uz napomenu da dimenzije moraju biti baš takve i da moraju voditi računa o uštedi materijala.
Učitelji su pomagali savjetima, vodili učenike i povremeno pomagali kod rukovanja alatima.
Bilo je tu pregršt situacija za učenje. Ako se radi jedan metar kubni onda ne mogu sve letve biti izrezane duljine 1 m, jer se mora voditi računa o debljini letve te kako naći prikladan kut za rezanje vrha piramide i još puno drugih tehničkih stvari.
No kroz samo nekoliko sati praktičnog rada učenici su uspjeli stvoriti nešto lijepo što će ostati budućim generacijama na korištenje.
Dokaz da u našim školama nedostaje praktičnog rada rukama su njihove rečenice. Da je bar više ovakvih sati. Uživali smo radeći ovo. Kad ćemo ovo ponoviti? I još puno sličnih rečenica smo čuli od učenika koji su sudjelovali u izradi ovih geometrijskih tijela. Nadamo se da je ovo samo početak jednog matematičkog parka i uređenja naše vanjske učionice.
Još jednom veliko hvala svim osmašima koji su sudjelovali u projektu. HVALA!
Kako je bilo možete pogledati u nekoliko slika ispod i više u galeriji.