Datum objave: 30. lipnja 2023.
Kategorija: Erasmus

Erasmus projekti 2022./2023.


Španjolska

Cilj naše mobilnosti u Španjolsku je bio omogućiti jednaku uključenost učenika u opasnosti od socijalne isključenosti kao i učenika s posebnim potrebama, uključujući učenike s teškoćama u učenju i darovite učenike. Kako u svom razrednom odjelu imam potencijalno darovitog učenika te učenike koji imaju problema sa socijalizacijom integrirala sam znanja i praksu stečenu u Španjolskoj kako bih podržala i mentalno zdravlje svih svojih učenika, ne samo potencijalno darovitoga učenika.
U postizanju navedenog cilja integrirala sam nekoliko ključnih aspekata stečenih u Španjolskoj u svakodnevni rad s učenicima. Kako sam vidjela da u Španjolskoj učenici razredne nastave pišu kemijskom olovkom i sama sam potaknula svoje učenike da pišu naslove kemijskom olovkom, kao i pojedine sadržaje koje treba istaknuti čime se potiče njihova kreativnost i razvoj fine motorike. Korištenje kemijske olovke zahtijeva preciznost i kontrolu pokreta prstiju. To pomaže u razvijanju fine motorike kod djece, što je važno za kasnije vještine kao što su pisanje čitljivih slova i brojeva. Kemijske olovke dolaze u različitim bojama, što može potaknuti kreativnost i estetski interes kod učenika. Također mogu koristiti i različite boje za označavanje i organizaciju bilježaka i kod izrade mentalnim mapa, Vennovog dijagrama i sl.
Sve ove prednosti ukazuju na to da korištenje kemijske olovke može poboljšati iskustvo učenja i razvoj djece u razrednoj nastavi, posebno u kontekstu njihove motoričke sposobnosti i brzine učenja.

U matematici, sam stavila naglasak na pisanju računskih izraza kemijskom olovkom kako bi se razvile precizne vještine pisanja. Kemijska olovka omogućuje precizno pisanje, što je ključno u matematici. Učenici mogu jasno napisati brojeve, znakove i simbole, čime se smanjuje mogućnost pogrešaka prilikom rješavanja zadataka. Kemijske olovke u različitim bojama mogu pomoći učenicima da bolje organiziraju pisanje rješenja te istaknu različite korake u matematičkim zadacima. Boje se mogu koristiti za označavanje različitih dijelova problema ili za istraživanje različitih pristupa rješavanju zadanih zadataka. Precizno pisanje matematičkih zadataka kemijskom olovkom može potaknuti učenike na veću pažnju prema detaljima i točnosti, što su važne vještine u matematici.
U konačnici, pisanje matematičkih zadataka kemijskom olovkom može poboljšati kvalitetu rješenja, činiti radove čitljivijima i pomoći učenicima u razvijanju preciznosti i organizacije u matematičkom razmišljanju.
Također sam uvela nove igre na otvorenom za vrijeme velikih odmora koje sam vidjela da učenici igraju u Španjolskoj, a meni su do sada bile nepoznate te koje su dizajnirane kako bi uključile sve učenike, potičući suradnju i fizičku aktivnost. Učenici u Španjolskoj puno više slobodnog vremena provode igrajući se i zajedno uživajući u igri. Igre na otvorenom potiču socijalnu interakciju i razvoj socijalnih vještina. Djeca uče surađivati, komunicirati, dijeliti, rješavati konflikte i razvijati prijateljstva tijekom igara.
Sve ove inicijative imaju pozitivan utjecaj na mentalno zdravlje učenika pružajući im priliku za izražavanje kreativnosti, poticanje tjelesne aktivnosti i jačanje društvenih veza.
Igre na otvorenom imaju mnoge prednosti za tjelesno, emocionalno i socijalno zdravlje djece i odraslih te promoviraju cjelokupni razvoj i dobrobit pojedinca.
Ova integracija znanja i praksi iz Španjolske dodatno pozitivno utječe na mentalno zdravlje učenika te omogućuje uključenost i podršku svim učenicima u našoj školi, čime doprinosimo širem cilju Erasmus+ programa.
………..
Omogućavanje jednake uključenosti učenika u opasnosti od socijalne isključenosti kao i učenika koji trebaju poseban program (učenici s teškoćama u učenju i daroviti učenici) sa ciljem stjecanja bolje kompetencije djelatnika u organizaciji vlastitog rada i primjeni znanja i vještina poučavanja te poboljšanje suradnje s roditeljima učenika u usmjeravanju učenika s prilagođenim programima u redovitu nastavu i rad bio je cilj mobilnosti u Španjolskoj.
Razdoblje individualnog sazrijevanja uvijek je bremenito specifičnim teškoćama s kojima se suočavaju mladi koji se trebaju integrirati u određeno društvo. Tijekom odrastanja prolaze kroz više ili manje intenzivan proces socijalizacije zbog čega su potencijalno najizloženiji utjecajima različitih čimbenika socijalizacije, a njihovi stavovi i obrasci ponašanja, kao još nedovoljno formirani, podložniji promjenama. Obitelj kao resurs trebala bi biti najpouzdaniji temelj za ostvarivanje životnih ciljeva mladih. Danas postoji veliki broj mladih koji se nalaze u riziku od socijalne isključenosti koji nužno ne spadaju u postojeću klasifikaciju manjinskih skupina (mladi Romi, mladi s invaliditetom, mladi iz sustava alternativne skrbi i dr.). Suvremeni problemi, kao što su veliki postotak nezaposlenosti mladih u Republici Hrvatskoj, produljenje vremena ovisnosti o roditeljima, dovode do pojave sve većeg broja mladih koji se nalaze u riziku od socijalne isključenosti sukladno kategorijama obrazovanja, stanovanja, zapošljavanja i zdravstvene skrbi. Uloga odgojno-obrazovnih djelatnika je, pored obitelji, jedna od važnijih u životu djece, posebno s obzirom na činjenicu da je osnovno obrazovanje obavezno.
Tijekom mobilnosti u Španjolskoj uvidjela sam važnost povezivanja s učenicima i roditeljima kroz aktivnosti van škole kroz česte posjete i izlete te samim time kulturno i spoznajo bogaćenje. Odlascima u institucije poput muzeja, kazališta, koncerata i općenitu veću uključenost roditelja u život škole kao i odgojno-obrazovnih djelatnika u događanja izvan škole omogućuje se utjecaj na razne dimenzije života mladih, kao što su vrijednosti, slobodno vrijeme, kulturno ponašanje, subkulturni obrasci i stilovi života. U radu s potencijalno darovitim učenicima, namjera mi je integrirati takav model te uključivanjem u razna događanja u užoj i široj lokalnoj zajednici pojačati uključivost.
………..
Uz omogućavanje jednake uključenosti učenika u opasnosti od socijalne isključenosti kao i učenika s teškoćama u učenju i darovitih učenika, cilj mobilnosti u Španjolskoj bio je i organiziranje programa učenja o EU i europskim jezicima kroz praćenje nastave. Sudjelovanje na ovoj mobilnosti pružilo mi je korisne uvide i iskustva koja sam prenijela u svoj rad s učenicima. Primijetila sam da je školski sustav Španjolske vrlo usmjeren na učenje stranih jezika, posebno engleskog. Učenje engleskog jezika je obavezno, a škola ulaže resurse u kvalitetne nastavnike i materijale. Kao zanimljiv primjer toga učinilo mi se uvođenje razgovornog engleskog jezika gdje učenici imaju priliku učiti od osobe koja je izvorni govornik jezika te kroz ovaj program razvijaju svoje komunikacijske vještine na malo drugačiji način. Ovo ukazuje na važnost postavljanja jezika kao prioriteta u obrazovnom sustavu. Nadalje, učenici u Španjolskoj su izloženi različitim europskim kulturama kroz raznolikost nacionalnosti njihovih vršnjaka što potiče razumijevanje različitosti i promiče međunarodnu svijest. Kroz praćenje nastave u školskom sustavu Španjolske, stekla sam dublje razumijevanje važnosti učenja europskih jezika i razumijevanja europskih tema u obrazovanju te je moj rad s učenicima postao dinamičniji i bogatiji zahvaljujući interaktivnim metodama poučavanja jezika kroz kulturološke aspekte. Integracija učenja europskih jezika kao što su engleski, njemački, francuski ili španjolski u nastavni plan i program omogućava učenicima da steknu praktične jezične vještine koje će im biti korisne u budućim izazovima, olakšati im komunikaciju unutar EU i otvoriti vrata za zapošljavanje. Učenje o različitim kulturama unutar EU potiče razumijevanje i poštivanje različitosti. Ovaj aspekt promiče toleranciju među učenicima i potiče razvoj međunarodnog mentaliteta. Stečena iskustva tijekom ove mobilnosti obogatila su moj rad s učenicima i doprinijela njihovom boljem razumijevanju i interkulturalnoj osviještenosti.

Švedska
Opservacija u školskom sustavu Švedske pružila mi je uvid u određene razlike u pristupu obrazovanju u usporedbi s mojim dosadašnjim iskustvima. Škola koju sam posjetila ističe se po većoj slobodi i fleksibilnosti učitelja i učenika, što mi je omogućilo primijeniti dodatne metode u učionici, poput metoda umnih mapa, rekreacijskih pauza i kreativnog stvaralaštva kao nadogradnja na obrađenu temu.
Umne mape omogućuju učenicima da vizualno organiziraju svoje misli i ideje, olakšavajući razumijevanje i povezivanje različitih informacija, potiče kritičko razmišljanje i samostalnost, što je u skladu sa švedskim pristupom obrazovanju koji promovira učenje kroz istraživanje.
Rekreacijske pauze u obliku plesa pružaju učenicima priliku da se fizički izraze i osvježe tijekom nastavnog dana. Osim što potiču tjelesnu aktivnost, ove pauze doprinose boljoj koncentraciji i smanjenju stresa. Švedska škola razumije važnost cjelovitog pristupa učeničkom zdravlju te stoga obavezno u dnevni raspored uvrštava takve aktivnosti. Kreativno stvaralaštvo povezano s temom omogućava učenicima da se izraze na način koji ih zanima i motivira, ali i da dodatno promišljaju o poučavanom sadržaji, potiče individualnost i raznolikost učenika. Umjesto da se usmjere samo na činjenično znanje, učenici su potaknuti da razmišljaju kritički i razvijaju vlastite perspektive. Uz to, švedski učitelji vrlo često kroz dan potiču učenike na izražavanje vlastitih stajališta i emocija vezanih za različite događaje i teme te ih puštaju da uče metodom pokušaj – pogreška. Švedski pristup obrazovanju usredotočen je na razvoj cjelovite osobe, a ne samo na akademsko postignuće. Ovo je rezultiralo sretnijim i motiviranijim učenicima koji su spremni za izazove budućnosti.

Obrazloženje:
Sudjelovala sam na tečaju The FRIDA WAY u Trollhattanu i Gothenburgu, u Švedskoj, da bih naučila kako u svojoj školi implementirati švedski način primjene ključnih komponenti (komunikacija, odnos i povjerenje) u stvaranju zdravog i inspirativnog okruženja za učenje:
Mjerenje uspjeha:
U FRIDA školi uočila sam jaku namjeru izgradnje snažnog odnosa između učenika, ali i između učenika, učitelja i tehničkog osoblja. Kontinuirano i svjesno rade na stvaranju povjerenja i poštovanja uključivanjem učenika u rad u mješovitim grupama na projektnim zadacima, u rad u školskoj kuhinji (peru suđe, brišu pod, pomažu u pripremi hrane), u održavanje čistoće (usisavaju tepihe u holu, brišu stolove u blagavaonici), a učenici zajedno s učiteljima jedu u blagavaonici.

Po uzoru na njihova promišljanja poučavam učenike The backseat mataphore – da kad o nekome govore – uvijek zamisle da ta osoba sjedi negdje iza i sluša. Poučavam učenike i Beaming metodom – kad kažem da budu posebno „sunce“ prema nekome da ne pitaju razlog. Poučavam ih The good gossping – da prenesu drugome nešto dobro o nekomu. Učim djecu Culture of niceness – komunikaciju s pozitivnim rečenicama (Da, to je točno! Mogao bi biti u pravu. Možda bi se moglo i tako!…), pogotovo u komunikaciji s kolegama (Ja volim raditi ovako, a kako ti to radiš? Kako bismo ovo trebali riješiti, kako bismo o ovome trebali razmišljati? Kako možemo kreirati nova razmišljanja i djelovanja?).
Igramo igru crtanja prema navođenju kolege, igramo igru prstima – jedan učenik pokaže određeni broj, a drugi učenik mu zrcali broj koji fali), provodimo refleksiju i puno razgovaramo o tome kako su se osjećali u određenom trenutku.

Dostignuća:
U FRIDA školi primjenjuju holistički pristup: surađuju oko dobrobiti svakog djeteta i primjenjuju različite alate za promicanje mentalnog i fizičkog zdravlja učenika. Po uzoru na FRIDA školu trudim se sudjelovati u pružanju uspješnog okruženja za učenje i obrazovati Backpackers učenike – metaforično rečeno – učenike koji su spremni uhvatiti se u koštac sa svim životnim izazovima i situacijama.


Tijekom svog boravka u Švedskoj upoznao sam se sa drugačijim organizacijom odgojno obrazovnog procesa,drugačijim strukturiranjem nastave kao i drugačijom interakcijom subjekata u školskom procesu i sustavu.
U radu s učenicima postoji velika fleksibilnost i prilagodba sadržaja njihovim afinitetima i interesima.Navedenu činjenicu pokušavam i pokušati ću implementirati u radu sa svojim učenicima.
Posoji velika autonomija učitelja u kreiranju kurikuluma te planova i programa odnosno planiranju same nastave. Naglasak je stalno na načinu i tehnikama kako će se nešto učiniti,a ne toliko na sadržaju odnosno formi. Učenici ne nose udžbenike za pojedine predmete i ne potiče se kompetitivnost učenika putem testova i ocjenjivanja.
Permanentno i kontinuirano se potiče kooperativnost među učenicima .Prilikom izvršavanja zadataka učenici ne moraju nužno i striktno biti u učionici.Premda postoje formirani razredni odjeli postoji velika cirkulacija i fluktuacija unutar razreda pa učenici prelaze iz razreda u razred nakon obrazovnog razdoblja(polugodišta,tomjesječja).
Učitelji i stručni suradnici škole sastaju se jednom tjedno(konkretno u FRIDA školi to je srijeda bez nekog posebnog razloga).
Stvar koju bi posebice istaknuo i način rada koji bi želio i trudim se implementirati sa svoji učenicima
Saznao sam od zamjenika ravnatelja škole u radionici pod nazivom ”Things i have to say to you”.Riječ je o alatima i postupcima sa učenicima koji imaju određene poteškoće.Poteškoće pmogu biti socijalnog ili obiteljskog karaktera(loši materijalni uvjeti,smrt roditelja,erastava roditelja).Važno je isstinski slušati učenike i meni osobno najpozitvnija tehnika ili alat tzv.”pozitivni trač” širenje pozitivnih osobina navedenog učenika ili učenice među drugim učenicima.
Nakon posjete švedskoj školi, naši učenici su stekli vrijedna iskustva i znanja koja su primijenili u našoj hrvatskoj školi. Neka od aktivnosti koje su učenici proveli bile su:


Nastava na otvorenom uz primjenu tehnologije:
Inspirirani praksom švedskih škola, naši učitelji su organizirali nastavu matematike na otvorenom prostoru. Ova inovativna metoda omogućava učenicima da istražuju matematiku izvan učionice, a koristeći tehnologiju i tablete koje posjeduju za istraživanje i rješavanje problema, te istovremeno boraveći vani u prirodi i uče u prirodnom ambijentu u kretnji, a ne sjedeći u učionici. Ovo je značajno obogatilo iskustvo učenja naših učenika i promicalo aktivno sudjelovanje i smisleno korištenje tehnologije.

Usvajanje nove igre:
Naši učenici su naučili igru koju su iskusili u švedskoj školi te su je uspješno implementirali kod nas. Igra je izuzetno brza i dinamična te omogućava sudjelovanje većeg broja učenika tijekom odmora, te prije i nakon škole. Naučena igra dodatno obogaćuje aktivnosti tijekom odmora i potiče kretanje. Također i smanjuje potrebu učenika da rade nered te ih usmjerava na pozitivne aktivnostI.

Multidisciplinarni pristup:
Tijekom posjete švedskoj školi, naši učenici su sudjelovali u različitim predmetima, uključujući jezike, znanost, kulturu i jezik švedskog naroda. Ova iskustva su promicala razumijevanje važnosti interdisciplinarnog pristupa u učenju i omogućila našim učenicima da bolje povežu različite predmete. Što su imali priliku odmah i isprobati u praksi jer su kao goste dobili učenike iz Turske s kojima su predstavili svoju kulturu i jezik uz neke ideje koje su imali prilike isprobati u švedskoj školi.

Kulturološka raznolikost:
Naši učenici su imali priliku susresti se s vršnjacima iz različitih zemalja i kultura tijekom posjete švedskoj školi. To je povećalo njihovu svijest o različitostima i potaknulo međukulturalnu razmjenu. Ova iskustva su također doprinijela razvijanju njihovih jezičnih vještina i komunikacijskih sposobnosti te ih pripremila za nadolazeće posjete učenike iz drugih zemalja našoj školi.

Međunarodno putovanje avionom:
Kroz samu aktivnost putovanja i boravka u drugoj zemlji učenici su stekli organizacijske vještine potrebne za snalaženje u užurbanom prometnom okruženju. Snalazeći se u nepoznatom okruženju i donoseći odluke stekli su samopouzdanje i samostalnost u rješavanju problema. Tijekom samostalnih aktivnosti i boravka u smještaju poticani su na suradnju i održavanje prostora u kojem borave. Zahvaljujući neočekivanim situacijama koje se mogu dogoditi tijekom putovanja učenici su naučili biti prilagodljivi, fleksibilni i snalažljivi.
Sveukupno, posjeta švedskoj školi bila je iznimno korisna za naše učenike i učitelje. Naučena iskustva su se uspješno prenijela u našu hrvatsku školu, obogaćujući naše obrazovne prakse i promičući raznolikost, aktivno sudjelovanje i interdisciplinarni pristup učenju.

Njemačka
Međunarodno putovanje avionom: učenici su stekli vještine praćenja puta u okruženju aerodroma – čitati ekrane s informacijama o mjestu polaska, praćenja znakova do mjesta polaska zrakoplova, izlazak sa aerodroma, praćenje ekrana s mjestom o prtljazi, sve su to nove situacije u korist suradnje i procjenjivanja u novom okruženju, a koje učenike povezuje, osamostaljuje i stvara im samopouzdanje.
Potraga za blagom (Actionbound): učenici su kulturnu povijest grada istražili kroz zadatke u samom središtu Dierdorfa, ali kroz rad u paru sa svojim domaćinom surađujući na engleskom jeziku. Takav zadatak potaknuo je učenika na razgovor i kretanje, iščitavanje teksta na engleskom jeziku, a upoznavanje grada potrebno je za snalaženje u prostoru. Potragu za blagom ostvarili smo nakon mobilnosti i u našoj školi, a natjecateljska atmosfera skupljanja bodova i učenja kroz istraživanje potiče želju za učenjem.

Vanjske aktivnosti:
učenici su kroz aktivnosti svakoga dana skupljali bodove koji su se zbrajali za zadnji dan i podjelu priznanja te nagrada. Podijeljeni u mješovite skupine sa svojim domaćinima u Dierdorfu, trebali su proći kroz igre s rekvizitima, a pravila svake pojedine igre objašnjena su od učenika nižih razreda, također domaćina. Osim izricanja pravila, isti učenici su učenike proveli kroz učionice predstavljajući predmete i izvannastavne aktivnosti. Primijenili smo i ovaj model na dolazak učenika iz Španjolske u našoj školi kada su naši učenici predstavili svoju školu i predmete na engleskom jeziku.

Problemski sustav poučavanja:
Tijekom boravka u školi, sudionici mobilnosti pohađali su nastavu različitih predmeta. Susreli su se s različitom opremom, usvajali kako funkcionira i čemu koristi, a zatim i rješavali problemske zadatke. Naučili su što utječe na klimatske promjene, sastavljali su robota i programirali naredbe, stvarali stop motion video i uređivali ga, upoznali zastave različitih država i slagali mozaik prema nacrtu zastave, isprobali golfonogomet, izradili čestitke za Majčin dan koristeći opremu Sizzix, svirali nekoliko pjesama, sudjelovali u dramskoj predstavi koju su sami osmislili. Ovakvi zadatci obogatili su znanje učenika, usavršili vještine rješavanja problemskih zadataka, aktivno uključili učenike u stvaranje i poučavanje drugih koristeći novu opremu i digitalnu tehnologiju i nastavljajući primjenjivati znanje i iskustvo u našoj školi na nastavi gotovo svih predmeta. Učenici poučavaju druge učenike kako raditi u aplikaciji Action Bound, kako programirati robota i dr.

U svom praćenju nastave u Dierdorfu u Njemačkoj, tijekom 5 radnih dana pratila sam nastavu u svim razredima od 1. do 4. razreda. Ono što sam odmah uočila, učenici svakodnevno nastavu započinju kratkim razgovorom na engleskom jeziku – pozdrav, kratki odgovor na pitanje kako si, i slično. Učitelji su objasnili kako to nije obavezno, ali je poželjno jer učenici na taj način svakodnevno vježbaju izgovor i vokabular engleskog jezika te postaju opušteniji i sigurniji u njegovom korištenju. Pokušavam to primijeniti i u svom radu.
Učenici u većini razreda imaju dodatne radne bilježnice koje rješavaju samostalno prema želji. U radnim bilježnicima je gradivo trenutnog razreda iz svih nastavnih predmeta. Učenici ih rješavaju ako ranije dođu u školu, pod odmorom ili ako ranije riješe zadane zadatke tijekom nastave. Učenicima sam i sama isprintala radne listove prema tom primjeru. Rado ih rješavaju, surađuju i pomažu jedni drugima ako nešto nisu znali riješiti. Zadaci su im dodatna pomoć u usvajanju ishoda. Svatko ih rješava svojim tempom u skladu sa svojim mogućnostima. Kada riješe sve zadatke, prijeći će na novi set zadataka.
Školski sustav je dosta drugačiji od našega, u smislu da imaju više naglaska na praktični rad i pokuse koji prate gradivo koje učenici usvajaju. Samim time, to im omogućuje lakše razumijevanje nastavnih sadržaja. Učenici u razredu započinju pokus, prate ga, bilježe promjene, donose zaključke i sve to unutar redovne nastave., kroz određeni vremenski period. Naši kurikulumi ostavljaju možda manje prostora za takav način rada, ali pokušavam kada je god to moguće, nastavu pratiti sa što više praktičnih zadataka, istraživanja i slično.
Iako učenici u mom razredu vršnjački vrednuju jedni druge, pokušavam to primijeniti i više u radu jer su učenici u ovoj njemačkoj školi svakodnevno više puta jedni drugima davali povratne informacije o radu i napretku. Učenici se uče davati, ali i primiti kritiku, odnosno savjet.
Po uzoru na nastavu koju sam pratila, učenicima često dajem zadatke da rade u grupi ili paru gdje jedna grupa ili par trebaju objasniti i poučiti nešto drugu grupu ili par. Na primjer, kod usvajanja novog nastavnog sadržaja iz prirode i društva – 1 grupa prouči 1 dio sadržaja, a 2. grupa 2. dio. Nakon toga, jedni drugima objašnjavaju novi sadržaj. Nakon toga, jedni drugima postavljaju pitanja kako bi provjerili razinu usvojenosti novih ishoda.

Tijekom praćenja nastave u Dierdorfu, sudjelovao sam u nastavi informatike i drugih predmeta na kojima su korišteni razni oblici tehnologije. Nastavni predmet informatika znatno se razlikuje od predmeta našeg obrazovnog sustava, prvenstveno zbog broja sati i uključenosti učenika u nastavu informatike, ali i zbog sadržaja samog predmeta. Učenici informatiku pohađaju samo u 7. razredu, a sadržaj predmeta svodi se na Office alate (PowerPoint, Word, Excel). Multimedijski sadržaji i programiranje učenicima su dostupni kroz izvannastavne aktivnosti, kao što je robotika, ali ne i u sklopu redovite nastave.
Sadržaji nastavnog predmeta informatike koje učenici u Njemačkoj uče, kao i način rada te organizacija informatičkih učionica, gotovo se ne razlikuju od zajedničkih sadržaja našeg kurikula informatike. Učenici uglavnom rade samostalno na svojim računalima, a radove i vježbe koje izrađuju na nastavi uglavnom predaju učitelju u digitalnom obliku kroz Moodle sustav.
Osim na nastavi informatike, učenici povremeno koriste tehnologiju na ostalim nastavnim predmetima kao što su matematika, povijest, engleski jezik itd. Također, određeni razredi koje u školi nazivaju „iPad classes“, na nastavi povremeno koriste i školske tablete za rad na novim sadržajima, ponavljanje, istraživanje i sl. Zbog vrlo strogih kriterija i pravila privatnosti i zaštite osobnih podataka, učitelji često ne mogu koristiti pojedine besplatne alate za koje je potrebna ragistracija prvitanim računima što uvelike otežava korištenje tehnologije i ograničava izbor mogućih digitalnih alata za korištenje u nastavi.


Tečaj – Integrating Creativity and Innovation into Teaching (Firenca)
Icebreaker aktivnosti upoznavanja sudionika tečaja u Firenci iz dana u dan primjenjive su u mojim razredima za rekreacijske pauze prilikom kojih učenici trebaju surađivati i istraživati potrebe drugih pri čemu učenici usmjeravaju pažnju ne samo na upoznavanje para, nego i usavršavanjem komunikacijskih vještina i usmjerenog razgovora.

Inovativno i kreativno rješavanje problemskih zadataka učenike potiče na istraživanje. Tako su moji učenici na satu razrednika analizirali tehnike učenja i primjenjivali ih na konkretnom tekstu ili videu. Fotografiranje i snimanje kroz aplikaciju Flip pruža mogućnosti uređivanja videa i nakon povratka s mjesta snimanja. Učenicima, koji su sporiji ili kreativniji, ova aplikacija tako omogućuje uređivanje videa i nakon povratka u učionicu. Nerijetko učenici u vanjskom prostoru ne mogu dovršiti svoju stop animaciju ili video do razine kojom su zadovoljni. Ovako učenici imaju samopouzdanja, razvijaju kreativnost i moguće je vrednovati rad koji su učenici samostalno usavršili do razine kojom su zadovoljni.

Goosechase je aplikacija istraživanja tekstova na internetu, potrage za mjestima koje treba istražiti, fotografiranje i snimanje te natjecanje s drugim grupama ili parovima. Zadatci u spomenutoj aplikaciji donose bodove prilikom rješavanja. S obzirom da sam dosad koristila google zadatke za potrage za blagom, novu aplikaciju Goosechase primijenit ću s istim zadatcima jer je moguće ograničiti vrijeme rješavanja, vidjeti rezultate svake skupine u stvarnom vremenu, a s mirnog mjesta vrednovati točnost rješavanja bilo koje vrste zadataka, stoga sam uvrstila u svoj kurikulum Katoličkog vjeronauka potragu za blagom i ove godine.

Nakon tečaja slijedi osmisliti potragu za blagom s mjestima povijesnog značenja i kulturnog bogatstva Velike Ludine. U školi očekujemo učenike iz Njemačke koji su i sami predstavili svoje mjesto potragom za blagom ActionBound aplikacijom. Prednost Goosechase aplikacije je praćenje aktivnosti u stvarnom vremenu te rezultata koji samim sudionicima pokazuju napredak, motiviraju na kretanje i istraživanje, ali i poučavaju kroz igru jer aplikacija ima mogućnost kreativnih zadataka.

Pročitajte još

Erasmus +  projekti 2014. – 2021.

Erasmus + projekti 2014. – 2021.

Erasmus+ projekti 2014.-2021. PROJEKT KA2 TRAJANJE 2020. - 2022.  KIDS IN CLOUDS "Djeca u oblacima" interdisciplinarni je projekt čiji je cilj upoznati djecu s uslugama temeljenim na oblaku već u prvom razredu osnovne škole. Njegov je glavni cilj isporučiti...

Skip to content