2020-11-12 14:29:00

Žene koje su mijenjale svijet

 

 

 

 

Učenici osmog razreda ove nastavne godine sudjeluju u eTwinning projektu Žene koje su mijenjale svijet. Učenici istražuju o pojedinim ženama koje su svojim radom i djelovanjem utjecale na promjene u društvu. Projekt se održava unutar redovne nastave Povijesti.

 

"Bacaš kao djevojčica..."

Međunarodni dan djevojčica obilježava se svake godine s ciljem da se skrene pozornost na ugrožavanje prava djevojčica u područjima kao što su dostupnost obrazovanja, zdravstvena zaštita, seksualno i reproduktivno zdravlje, zakonska prava i zaštita od diskriminacije, nasilja i ugovorenih brakova.

Namijenjen je promoviranju prava djevojčica i povećanju svijesti o neravnopravnosti s kojom se suočavaju samo zato što su djevojčice te poticanju zajednice na povećani angažman u stvaranju boljeg života i omogućavanju jednakih prava za djevojčice.

 

Dan djevojčica poklopio nam se s redovnom nastavnom jedinicom Borba za žensko pravo glasa. Učenici su analizirali povijesne izvore: plakate i razglednice iz antisufražetske kampanje. 

 

 

Nakon obrade nastavnog sadržaja o obilježjima života žena na početku 20. st., upitali smo se što se promijenilo.

Utvrdili smo kako žene danas imaju pravo glasa, već su neko vrijeme na tržištu rada i nominalno su ravnopravne muškarcima na mnogim područjima života, no statistike pokazuju kako pravo stanje stvari nije tako dobro.

Duže smo se zadržali na temama povezanim sa svijetom rada.
Učenici su zamoljeni da nacrtaju i daju ime osobi koja se bavi gašenjem požara, osobi koja operira ljudska srca, osobi koja vozi vojni pilot. Nemalo smo se iznenadili jer su svi učenici osmog razreda za sve tri osobe izabrali muška imena. Vježba je napravljena po uzoru na eksperiment koji je provođen u vrtićima kako bi se ispitala stereotipizacija zanimanja među djecom vrtićke dobi.

 

 

 

U sljedećoj aktivnosti učenici su uspoređivali dijelove Zakona o radu i Zakona o ravnopravnosti spolova sa svjedočanstvima žena čija su prava kršena. Nakon prvog čitanja svjedočanstva učenici su ova iskustva smjestili na početak 20. st., najkasnije nakon Drugog svj. rata. Kasnije im je otkriveno kako su sva svjedočanstva nastala u proteklih nekoliko godina što ih je jako iznenadilo. 


Osnovna škola Ludina