preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ludina

Login
Oglasna ploča
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka
Online nastava

TABLETI
 
Tableti u našoj školi

 
Upute za spajanje na mobilnu mrežu (za učenike koji imaju karticu) - Youtube video

 
Prezentacija o tabletima za roditeljski sastanak

Pretražite knjižnicu

Naš logo

 

E-dnevnik

 

Prijavi zlostavljanje na internetu

 

Portal za škole

e-knjiznica.carnet.hr

Online enciklopedija

 

Kalendar
« Kolovoz 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Linkovi
Lista linkova je prazna
Školski kalendar

Kriteriji ocjenjivanja

 

Vremenik

 

Čitanje s razumijevanjem
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Čitanje s razumijevanjem
Autor: Sunčana Pomahač Gak, 28. 10. 2019.

Na poticaj učiteljice Sunčane Pomahač Gak u OŠ Ludina održane su radionice Struktura vokabulara i Strukture teksta. 
 



Gošće predavačice bile su prof. dr. sc. Anita Peti Stantić (autorica knjige Čitanjem do (spo)razumijevanja), prof. dr. sc. Gordana Keresteš te Vedrana Gnjidić.

Materijale s radionica možete pogledati ovdje: http://megahr.ffzg.unizg.hr/hr/?p=1279

Više o projektu možete saznati ovdje: http://megahr.ffzg.unizg.hr/hr/

Danas se smatra da je čitalačka pismenost, osim što predstavlja temelj za uspjeh u svim drugim predmetnim područjima, preduvjet aktivnom sudjelovanju u većini područja života odrasle osobe.

Čitalačka pismenost povezana je i sa sklonošću prema cjeloživotnom učenju te aktivnom sudjelovanju u društvenim i političkim događajima. Podaci iz brojnih istraživanja pokazuju utjecaj čitalačke pismenosti  na završetak srednje škole i/ili nastavak tercijarnog obrazovanja. Čitalačka pismenost utječe čak i na odabir fakulteta, kao i na njihovu upornost u završavanju fakulteta. A diploma fakulteta, s druge strane, ponovno utječe na vrstu zaposlenja, kao i na kasnije prihode.

U današnjem svijetu, koji se neprestano mijenja, ljudi se susreću sa sve većom količinom pisanih informacija pa su im potrebne nove, kompleksnije kompetencije. Koncept čitalačke pismenosti danas se promatra i tumači na posve drugačiji način. Nekad se od pojedinaca očekivalo da upamte sve podatke i informacije koje su dobili, a danas se od njih traži da ih budu sposobni sami pronaći i koristiti. Da bi aktivno sudjelovali u današnjem društvu znanja, pojedinci trebaju biti sposobni doći do informacija preko različitih medija, razumjeti ih, promišljati o njima i zauzeti kritički stav. U skladu s time, ispitivanje čitalačke pismenosti pri kraju obveznog obrazovanja mora biti usmjereno na vještine koje uključuju pronalaženje, odabir, tumačenje i vrednovanje informacija i podataka iz različitih tekstova u stvarnim, autentičnim životnim situacijama.

Izvor: https://pisa.ncvvo.hr/citalacka-pismenost/ (zadnji put pristupljeno: 8. lipnja 2020.)





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju