preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ludina

Login
Naš logo

Raspored zvona

SELFIE 2021-2022

Tehnička podrška

TABLETI
 
Tableti u našoj školi

 
Upute za spajanje na mobilnu mrežu (za učenike koji imaju karticu) - Youtube video

 
Prezentacija o tabletima za roditeljski sastanak

Pretražite knjižnicu

 

MJERE OPREZA

Klikni na sliku za više informacija!

 

E-dnevnik

 

Prijavi zlostavljanje na internetu

 

Portal za škole

e-knjiznica.carnet.hr

Online enciklopedija

 

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

RASPORED SATI

JELOVNIK

PRIJEVOZ PUTNIKA

Školski kalendar

 

Glazbeni kutak

 

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Baltazar II - projektni dan povodom Svjetskog dana izumitelja
Autor: VALERIJA STIPETIĆ, 13. 11. 2020.

Dana 11.11.2020. učenici i učitelji OŠ Ludina sudjelovali su u različitim ‘’znanstvenim’’ aktivnostima povodom Svjetskog dana izumitelja koji se obilježava 9. studenog, a sve pod dobro poznatim nazivom – Baltazar II.


Cilj projektnog dana je bio uključiti učenike u problemsku i istraživačku nastavu.

U nastavku je ukratko što se sve radilo po pojedinim predmetima i razredima, a slike s projektnog dana Baltazar II možete pogledati u fotogaleriji.

MAT:
5. razred:
Zadatak je bio izmjeriti koliko puta učenici udahnu u 1 minuti i koliko puta čuju otkucaj svog srca u 1 minuti. Zatim su trebali izračunati koliko puta udahnu u 1 satu i u 1 danu te koliko puta prosječno njihovo srce otkuca u 1 satu i u jednom danu.
7. i 8. razredi:
Zadatak je bio istražiti neke zanimljive činjenice o velikim ili vrlo malim veličinama. Nakon toga učenici su napravili plakat (u nekom od alata Canva, OneNote, Word, …).
Znanstveni zapis broja zadatak:
Vaš zadatak će biti istražiti neke zanimljive činjenice o velikim ili vrlo malim veličinama. Nakon toga ćete napraviti plakat (još bolje ako je digitalni u bilo kojem od alata Canva, OneNote, Word, …).

  1. Istražite i pronađite, na internetu ili u knjigama ili gdje god nađete, neke zanimljive činjenice

Pronađite 2 zanimljive činjenice, ali takve da jedna činjenica mora biti predstavljene brojem većim od 1000, a druga činjenica mora biti predstavljena vrlo malim brojem između 0 i 1.

Primjer : U ljudskom tijelu imamo oko 100 000 km krvnih žila.

  1. Morate upotrijebiti oba zapisa, standardni broj i znanstveni zapis

Pretvorite u znanstveni zapis:

Primjer: U ljudskom tijelu imamo oko 7 ∙ 105 km krvnih žila.

  1. Primijenite te podatke u nešto zanimljivo

Iskoristite taj podatak koji ste pronašli i upotrijebite neki manji broj kako bi osmislili neki matematički problem i tako ukazali na veličinu.

Primjer:

Ako je moj korak veličine 70 cm, koliko koraka moram napraviti da bi prošao duljinu svojih krvnih žila?

Rješenje:

1 km (1 000 m = 100 000 cm) => 100 000 cm : 70 cm = 1428.5 ≈ 1400 koraka u jednom kilometru.

1400 ∙ 100 000 = 140 000 000

Potrebno je 1.4 ∙108 koraka da bi prošao duljinu mojih krvnih žila.

SAŽETAK:

a. Napisati 2 činjenice u standardnom obliku

b. Napisati 2 činjenice u znanstvenom zapisu

c. Napisati neki problem i rješenje za činjenice.

d. Napraviti plakat od toga (po mogućnosti digitalni).

e. Potruditi se da izgleda originalno, uz neki crtež ili dobar meme i sl.

f. Na plakat je potrebno uključiti i gdje su učenici pronašli izvore podataka za svoje činjenice (poveznice ili nazive knjiga)

 

TK:
Peti razredi su izrađivali filter za vodu, a sve u vidu svijesti za brigu o okolišu i održivom razvoju kao zalogu za budućnost. Radovi su bili vrlo uspješni što je i vidljivo iz priloženih fotografija jer su neki filteri dali potpuno bistru vodu koju bismo prije konzumacije samo trebali još prokuhati.

Osmi razred je iskusio kako je to biti Nikola Tesla, jedan od najvećih hrvatskih izumitelja. Njihov rad je bio izrada modela elektromotora te je također radionica bila vrlo uspješna i učenicima je na taj način približeno izumiteljstvo.

 

TZK:
Povodom Svjetskog dana izumitelja za učenike 8.a i 5.a razreda na satu TZK održana je aktivnost pod nazivom „Zašto lopta odskače? ”. Tema je usko vezana i za nastavni predmet fiziku. Zadatak je bio da učenici sa iste visine puštaju lopte da odskoče te odgovoriti na pitanja: „Zašto lopta odskače?“ „Mijenja li lopta oblik kada na nju djelujemo vanjskom silom?“, „Što sve utječe na odskok?“. Bilo je zanimljivih obrazloženja i tumačenja, ali najbitnije je da su se učenici zabavili i naučili nešto novo.

 

HJ:
6. razredi:
Učenici šestih razreda su na satu Hrvatskoga jezika istraživali o Zagrebačkoj školi crtanog filma, pogledali nekoliko crtića o Profesoru Baltazaru te radili svoje stripove u kojima Baltazar spašava svijet od korone.

7. razredi:
Učenici sedmih razreda snimali su audiozapise o hrvatskim izumiteljima i hrvatskim izumima, koje su uz druge priloge ukomponirali u radijsku emisiju.

 

PRI/BIO:
Iz biologije su 7. razredi istražili što se nalazi u izdahnutom zraku (dokazivanje ugljikovog dioksida i vodene pare) te u kojim uvjetima dolazi do promjene frekvencije disanja kao i koje su razlike u frekvenciji disanja među članovima njihovog razrednog odjela.

Iz prirode su 5. razredi istraživali je li svaka voda ista. Izveli su pokuse kako bi mogli usporediti otopljene tvari u različitim vodenim otopinama (vodovodnoj vodi, destiliranoj vodi i morskoj vodi).

 

POV:
Zadatak: Hrvatska narodna banka zamolila je učenike 6.a razreda da izrade novi dizajn novčanica od 20, 200, 500 i 1000kn. U grupi su učenici osmišljavali novi dizajn. Uz pomoć udžbenika i listića odlučili su kako će podijeliti hrvatske knezove: kneza kojeg smatraju najboljim stavili su na 1000kn. Nakon što su osmislili dizajn, morali su argumentirati zašto su baš tog vladara odabrali kao najboljeg.

*napomena: ovo je verzija zadatka kojem je autor Luka Modrić (preuzet je njegov problemski zadatak s Loomena i malo je promijenjen). 

                                                           

GK:
Učenici 6.b učili su o puhaćim glazbalima i istraživali. Odabrali su jedno glazbalo i izradili umnu mapu kako bi pronašli rješenje problema: koje glazbalo, gdje je glazbena škola, gdje kupiti glazbalo i koja je cijena, kako putovati, kad su upisi i sl.

 

EJ:
Život u kućici na drvetu ili život u kućici na brodu? pitanje je koje je mučilo šestaše.
Rad je bio podijeljen u tri koraka.
U 1. koraku učenici 6.b su najprije dobili problemsko pitanje: Is it better to live in a ''normal'' house or in an unusual house? (Je li bolje živjeti u običnoj ili neobičnoj kući?). Nakon toga uslijedila je rasprava u kojoj su učenici zaključili kako je svaka kuća za svog vlasnika normalna i da je svaka na svoj način neobična.
U 2. koraku učenici su bili podijeljeni u dvije skupine: ''Život na kućici na drvetu'' (A Tree House Team) i ''Život na kućici na brodu'' (A Boat House Team). Zadatak svake od skupina bio je istražiti i argumentirati po 5 teza zašto je dobro živjeti baš u takvoj kućici. Zadatak su radili u skupini tako što smo napravili Chat u Teamsima i olujom ideja napisali sve moguće ZA argumente.

Nakon toga učenici su trebali istražiti i napisati 5 teza PROTIV života na kućici na drveću/kućici-brodu suprotnog tima! Svi učenici su zatim dodani u Chat suprotnih timova i uslijedilo je izvođenje zaključka.

U 3. koraku bila je izrada ppt prezentacije: A life in a tree house/boat house. Trebalo je izabrati 5 najuvjerljivijih teza ZA od svog tima i 5 najuvjerljivijih teza PROTIV suprotnog tima za život na kućici na drvetu/brodu. Na kraju su učenici napisali svoj samostalni zaključak.

 

INF:
Na satu se razgovaralo o napretku tehnologije i razvoju računala (generacije računala). Učenici 7.a razreda imali su zadatak osmisliti plakat koji predstavlja novu generaciju računala (kakva bi to bila računala i što bi mogla raditi) ili poslove budućnosti (koji bi to poslovi mogli biti i koje poslove računala/roboti neće moći raditi). Što će se dogoditi ako roboti preuzmu posao ljudi? Koje poslove bi roboti mogli obavljati, a koje ne? Na ta i slična pitanja odgovorili su i prikazali svoja razmišljanja plakatom u Canvi.



Priloženi dokumenti:
A_Tree_House.pptx (2.42 MB)
boat-house.pptx (1.55 MB)
Team_Boat-House.pptx (590.09 KB)
boat_house.pptx (131.65 KB)
tree_house_1.pptx (122.06 KB)
Boat_house_1.pptx (699.74 KB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
Dokumenti


Raspored dovoza i odvoza učenika


preskoči na navigaciju